Pages
- Home
- Welcome Back
- Plurals
- Halloween
- Parts of Speech
- Future
- Contractions
- X-Mas Song
- Acrostic Poem
- Idioms
- Pronouns
- Homophones & Homographs
- Possessive Nouns
- MLK Web Quest
- Fact and Opinion
- Have Got
- Prefixes and Suffixes
- Synonyms and Antonyms
- Vocabulary
- Persuasive
- Wales
- Face2Face Theater
- Adjectives
- Comparative & Superlatives
- Cause and Effect
- Reading Buddies
- Spelling Games
- Book Reports
- Audio Books
- Easy Audio Books
- Irregular Verbs List
- Rubio Book
- Reading Skills
Sunday, November 13, 2022
BEFORE AND AFTER THE SHOW The Stone in the Stone
Online Games!
BEFORE the show: Legend of Excalibur
Hooray! You have got to the end of the pre-show activities. Now you can relax and test your knowledge and knight skills with this fun retro computer game. Just follow this link.
Make your coat of arms
Visit this web page to design your own coat of arms for FREE! Print out your own to decorate your room or your class. Have a competition to see who can design the coolest coat of arms!
AFTER the show: Escape from Morgan LaFay!
Once you have watched the show you can go online and play this fun interactive game which will test your understanding of what you just saw:
Friday, January 14, 2022
MLK Internet Quest
vocabulary-peace-week
Martin Luther King Jr. For Kids | Song & Rap
Martin Luther King Jr.
Friday, October 15, 2021
Saturday, February 27, 2021
Exam March 3rd
Literacy Exam March 3rd
1- LISTENING. Completar la oración con la palabra que les decimos.
2- HOMOPHONES- completar una frase eligiendo el homophone apropiado. Hacer una frase con el que no se ha elegido.
3- VERBS, VERBS, VERBS. Dado el verbo y el sujeto escribir en presente, pasado y los dos futuros en afirmativa, negativa e interrogativa. Después hacer una sola oración con cualquiera de los tiempos verbales.
4-PRONOUNS. Dada la oración, circular el pronombre adecuado.
5-WILL vs GOING TO. Circular la respuesta correcta (will or going to) y escribir junto a la frase el número que diga que tipo de oración es (plans and intentions, predictions…..)
6- CHANGE IT! Escribir la oración en negativa e interrogativa.
Repasar los homework desde week 9 a week 16.
Para el examen del 10 de marzo entrará
IDIOMS, FACT AND OPINION, POSSESSIVE NOUNS AND IRREGULAR VERBS.
1- LISTENING. Completar la oración con la palabra que les decimos.
2- HOMOPHONES- completar una frase eligiendo el homophone apropiado. Hacer una frase con el que no se ha elegido.
3- VERBS, VERBS, VERBS. Dado el verbo y el sujeto escribir en presente, pasado y los dos futuros en afirmativa, negativa e interrogativa. Después hacer una sola oración con cualquiera de los tiempos verbales.
4-PRONOUNS. Dada la oración, circular el pronombre adecuado.
5-WILL vs GOING TO. Circular la respuesta correcta (will or going to) y escribir junto a la frase el número que diga que tipo de oración es (plans and intentions, predictions…..)
6- CHANGE IT! Escribir la oración en negativa e interrogativa.
Repasar los homework desde week 9 a week 16.
Para el examen del 10 de marzo entrará
IDIOMS, FACT AND OPINION, POSSESSIVE NOUNS AND IRREGULAR VERBS.
Thursday, February 11, 2021
Monday, February 8, 2021
Acrostic Poem
An acrostic poem uses the letters in a word to begin
each line of the poem.
All lines of the poem relate to or describe the poem.
Subscribe to:
Posts (Atom)